Thursday, November 4, 2010

*tahu tapi tidak*


gambar sekadar hiasan


aku hampir menamatkan program praijazah ini.
aku tahu itu.

aku ada 3 paper lagi belum berjawab.
aku tahu itu

hari rabu ada paper.
kahmis pun ada papar.
aku tahu itu.

aku tahu itu.
ilmu di dada belum cukup untuk dimuntahkan di dewan peperiksaan kelak.
aku tahu itu.


aku perlu dapat keputusan yang cemerlang untuk meneruskan pengajian di bumi kent ini.
aku tahu itu.



aku tahu itu semua tapi aku masih di sini.
duduk besila kadang baring telentang menonton pelbagai wayang.
buat-buat tidak tahu.

aku tahu itu semua tapi aku masih di sini.
huha huha ketawa riang bersama teman.
buat-buat tidak tahu.

aku tahu itu semua tapi aku masih di sini..
keletak keletuk depan laptop.
buat-buat tidak tahu.


sudah tahu tapi buat-buat tidak tahu itu manusia yang  tidak bertanggungjawab terhadap diri, masyarakat, agama, bangsa dan negera.




sekali lagi gambar ini sekadar hiasan



.sekian repekan.


No comments: