Wednesday, November 17, 2010

Queen of My heart

dimulakan dengan BISMILLAH...:)

bertetapan dengan tajuk entry ini...
mama aku memang paling siok di dunia...!
kesyukuran yang infiniti aku panjatkan kepada Yang Maha Esa mengurniakan aku ibu seBEST mama!
ma, aku sayang mama! sayang sangat!



mama lahir 31 disember 1961.[info kaki]
cantik kan nombor mama lahir..tahun dia pun smart..
dan mahu kabarkan kepada anda..
mama orang yang penyabar.
nombor satu penyabar!


ini mama aku.
cantik kan my mama!
aku ikut mama la ni...cantik.[iringan ketawa]
sejak sakit..macam ni la mama..
dulu mama banyak isi..sekarang berkurang..
[ sedih pula aku trus..tulis camni..:'( ]



tadi kami antar bapa...aku.kak nina.mama.
kami singgah lagi di lintas square..makan2 kunu...
restoran tu milik seorang india bernama salim.[pandai2 bagi nama salim, sebab nama restoran tu Restoran Salim.logik ya]
dan apa yang buat aku kagum...semua pelanggan selain kami masa tu adalah mereka yang berbangsa cina.
aku lafazakan apa yang aku rasa dengan kata2 kepada mama,bapa,dan kak nina...
"tempat ni kan memang ramai cina..," balas bapa
"ooo..patutla.." jawabku ringkas.
aku tetap kekaguman! 1 malaysia! yeahhh!


"teh c special.." aku berkata kepada pelayan tersebut..salehuddin kali nama dia.
"eh, saya pun lah, teh c special" bilang kak nina
"teh tarik special.." bapa ganti yang order..
"ha?" tanya pelayan yang mancung hidung itu
"teh tarik.special..."bapa ulang
aku ketawa kecil..bapa...bapa..ada2 jak
sampai teh tarik special tu...aku tengok macam biasa jak pun..
tapi kak nina cakap.."naa, betul la pula..teh tarik dangdut"
toing!
apa lagi ni?? teh tarik dangdut? festaim juga aku dengar...

kami tiba di rumah bapa...singgah kejap.
dan meneruskan perjalanan...
kami singgah satu borneo...hypermall terbesar yang memenatkan bila diredah.
tujuan: nyanyi...[again]

dan mama menyertai kami...woww!! itu pertama kali ya...
dengan kawan2 dan kakak2 tu selalu...ni dengan mama...
"mama ok?" aku tanya
"ok bah" balas mama dengan senyuman manis yang terukir di bibir nipisnya..
dan kami pun menyumbangkan suara...10 lagu khas buat mama..hahaaa
mama sabar menunggu, mendengar dan merekod perbuatan kami...

McD...
mau makan nak?
ya,aku lapar..
bah karang kita beli tu dulu

mak, tambah duit..
mau top up
nah

mak, nanti aku mau beli ni
bah nak...cakap jak apa kau mau..selagi ada mama..kau dapat jak tu..

aduh! menusuk kalbu kata2 mama itu...nada memang guarauan..tapi i take it as serious.

mak,
aku suka lelaki ni
orang mana
orang sana
bah, tunggu dulu...

mak, aku pi pekan
dengan siapa?
kawan
bah


mama...jarang cakap tidak.

ya Allah...aku ndak sabar berkhidmat!
mau bawa mama pegi mana dia suka
mau bagi mama apa dia suka
mau buat mama suka sentiasa...

mamaaaaa...!
kita baru jak berpisah...
kilometer pun brapa jak memisahkan kita
aku tetap rindu mama..uwwuuu...




.aku sayang mama.
"thats all"
 [style mirinda, devil wears prada.mesti tengok kepada yang belum tengok!]
.sayangi mama anda.
.renung-renungkan dan selamat beramal.

No comments: