Thursday, November 18, 2010

aduh sedih.

dimulakan dengan BISMILLAH...:)



aduh sedihnya hati ini pilunya hati ini
kawan-kawan pergi aku tinggal sendiri
bersama barang yang belum dikemaskini
menunggu malam mengganti hari.

ewaaahh!




hari terakhir aku di Kent. untuk sesi 2010.panjang umur 2011 jumpa  lagi:)
Aku mengurus kerja yang perlu diurus.
Maka sudah selesai. Dan aku menganggap ianya sudah selesai.
Kalau tidak selesai pun kita selesai tahun depan…kekekekkk
Sebelum pergi mengusai apa yang belum usai, aku membabai mereka yang mau pulang…
Janji dengan KU jam sepuluh…mereka pun bertolak jam 10…
Buja.jennet.epoh. byebye guys! So long!
I’m gonna miss y’all so much! [merepek]






Tiada lagi hai tika dari buja.
Hai tika dari jennet.
Hai dari poh.
itu semua bakalan tiada.




eh! aku jumpa gambar kamu 3...
lucky me!


Momom time yang agak awal bersama bussy di medan.


Tiba di asrama…aku melihat mereka berkumpul di bilik…
Bilikku..oh bilikku…tiga satu tiga…tiya one tika…t one t…
Tempat kami bergumbira berketawaan bergilaan dan bersebagainya…
Kebingitan yang kami ciptakan pagi ini mengundang kemarahan penduduk asrama keseluruhannya mungkin.
Sehingga datang seorang wakil menyatakan mereka tidak senang dengan suara bingit yang kami hasilkan.
Bukan sekali kena tegur…banyak kali.
Hahahaha teringat pula masa mandi dulu…bising kami sama macam mandi di Sunway Lagoon [aku xpernah pegi sunway]…apa lagi …pintu ditendang tanda amaran. Sila senyap!
Kami buat bising. Always and forever.
Senyap hanya bila tidur dan masa solat.
Entah kenapa. Dulu aku macam ni jugak di asrama…pekik sana pekik sini…
Pembawakan masa silam ditambah dengan manusia yang satu set barangkali..
Diam. Suasana diam. Dan itu jarang.







Beberapa minit duduk di bangku hijau milik kerajaan.
Tiya ditelefon…kelauarganya sudah tiba di bumi kent.
Tiya bersiap, aku terasa sebak secara tiba-tiba…
Sedih! Bercucuran air mataku saat meniti perpisahan bersama tiya yang ku sayang.
I’m gonna miss er so much!
Tidak terhenti air mataku saat melihat pemergian tiya. Sebak.


Tiada lagi yang tengking aku.
Tiada lagi yang main geram2 sama aku.
Tiada lagi hai tika untuk aku.
Tiada lagi semua itu.


Dan sekarang, aku duduk di sini keseorangan.
Menunggu masa kepulangan.
Oh, malam barang kali…
Renung-renungkan puisiku ini kawan-kawan..
usah dicari makna tersembunyi.
kerana ia hanya luahan sipi-sipi. [adeh! merepek lagi..]
kerana aku kurang vocabulary.







Buja, jenet, epoh pergi 10 pagi
Giliran tiya berambus pergi.
Farah bakal pergi.
Wan pun bakal pergi
Bussy sudah pergi…aku tak kesah…dia orang kibi…boleh jumpa setiap hari..
Nadzirah pun sudah pergi..
Tapi aku sedih tiada babai titty
Yang datang ke bilik hanya chie
Entah mana kak nani
Ain pula di bilik menyepi
Tanpa carrie di sisi







Girls! Aku sayang kamu…

Kamu memang girlfriends yang superb!


entah mana mau cari orang macam kamu


aku sayang kamu!




.Cukup aku cakap.

1 comment:

Cik Kira said...

patut lah aku eran tika knp tulisan ko cantik2.,ahahha!aku sedih baca post kau pasal kakak2 2..wuhu.sedih.aku pown syg kakak aku