Monday, November 29, 2010

cuti 3 -kudat

dimulakan dengan BISMILLAH...:)


Hari ini banyak jam aku di rumah. Ok. Rumah orang.
Aktiviti Cuma menonton televisen.
Dan menonton movies di laptop.
Dan menonton gelagat galang…by the way..who’s galang? Eleh…kucing nakal yang berlagak harimau milik kak nina…suka buat aksi memburu…itu galang.


Oh yaaa…sungguh bosan tinggal di rumah tanpa apa-apa..kecuali tv dan lain-lain…
Percayalah cakap aku…tinggal di rumah sendiri adalah paling baik dan selesa dan rasa selamat...apa jenis rumah pun…rumah anda buruk?cantik?besar? kecik? Sama sahaja…sebab itu rumah anda.
Tapi petangnya..lepas kak nina pulang kerja…dia bawa kami ke mana? Mana lagi….simpang mengayau le…adeh!

Walaupun itu boleh dikira malar…tapi tetap seronok! Bayangkan…berada di simpang mengayau pada jam 6.06pm..itu sudah gelap waktu sabah…hello…! Please la aa jangan pegi simpang mengayau masa malam macam kami…gelap! Satu haram lampu tepacak di sana…hemp! Sebab orang bukan mau pegi malam puuuunn…orang tengok sunset.


“bisuk pagi la pulak kita datang sini..tengok sunrise..” kak nina berkata.
“sini ka jugak sunrise? Takkan la di sini sunset di sini jugak dia rise?..hahaha” aku membalas.
Kak nina pun ketawa sama..sebab di apernah bagitau kawan dia di facebook..”boleh tengok sunset..sunrise..” lebih kurang macam tu la..

Betul ka apa aku cakap? Entah. Betul aku rasa. Sebab aku belajar matahari terbit di ufuk tmur dan terbenam di ufuk barat.

Sepanjang perjalanan ke sana..macam-macam aku pikir…kan best kalau ada cabaran merentas simpang mengayau…program sihat ke simpang mengayau ka…baru laa..orang penat-penat berjalan kaki atau berlari menuju ke tempat yang perrghh! Kira cantik laa…

Aku banyak angan-angan macam ni…masa pulang ke sekolah dari rumah..aku boleh terfikir..kan best kalau ada program berbasikal atau jalan kaki dari KB – TUARAN…mesti best!
Dan suatu hari nanti aku mau menganjurkan program sihat serupa ini. Heheheee





.ciptaan ALLAH memang sempurna.
.cukuplah sampai di sini.

No comments: