Wednesday, November 17, 2010

.segalanya buat pertama kalinya.

dimulakan dengan BISMILLAH...:)


tajuk entry kali ni agak menarik.
penulis sarankan anda agar membaca entry ini sehingga habis. [pesanan penaja]
aku main taip2 ni beberapa hari yang lalu lagi...
postnya ari ni...hihi..





perjalanan hariku bermula dengan debaran paper terakhir.BM II.
kami meraikan paper last itu di KFC...[malar kfc]
fara.nadzirah.tiya.bujalak.jenet.tika.

selesai momom kami pulang dan beristirehat...
datang c bussy dengan idea dia yang agak melampau tapi boleh diterima akal.[bussy = suziela]
"bussy...jum bah tinguk wayang..."
dan macam biasa..aku akan jawab "ok" tanpa pikir panjang..
asal anda transport ok lah..tapi aku malas mau menumpang. itu tanda mau bawa sewa kereta la kunu...adeh!
dan...terima kasih telefon bimbit.mampu menghubungkan kami dengan insan yang punya kereta untuk disewa...
pelbagai pesanan ditinggalkan
pelbagai amaran dinyatakan
kami mengangguk tanda patuh dan taat



oleh kerana kami jalan tanpa dirancang..gambar ini agak sesuai ya.




hari ini segalanya berlaku dalam pertama kali.
pertama kali 15 haribulan november 2010 dalam hidup aku.
pertama kali terakhir peperiksaan untuk ppismp aku
pertama kali driving dari dalam ke luar kent
pertama kali driving pegi kk
pertama kali driving ada traffic light
pertama kali parking dalam CP
semuanya berlaku dalam pertama kali.
dan yang pertama kali itu semua lucu!


p/s: aku ndak da lesen memandu. dan agak temberang ya membawa mereka yang berlesen di belakang..




dan bermulalah perjalanan yang lucu itu...
berdebar itu pasti. hmm..penumpang-penumpang aku gerenti tarabang jantung! kerana meragui drebar yang tidak sah ini.hahaha tapi mereka diam-diam sahaja.biar!!!
berikut nama-nama penumpang ya:
bussy.tiya.bujalak.lisa.
kesedihan melanda saat teringat telefon bimbitku tertinggal...sungguh aku kecewa! tidak dapat aku merakamkan saat2 semua yang berlaku buat pertama kalinya ini..hmm


tibanya di...di mana ya...entah la tu di mana...teettttt!!! lampu minyak idup! tanda minyak mau habis.
ok terpaksa isi di petronas yang ada drive-tru [xtau tu nama tempat..dpn kingfisher]...alamak! dalam pembinaan! cis!
apa lagi??jawabannya kk! tu jak.
woooooo~~ tika drive pegi kk? uh!sungguh penulis tidak sangka
kalau ibu bapa tika tahu..hemp!
haram jalan kk dia ndak tau.
mujur tour guide ada di sebelah..hahaha
kiri kah kanan?
pasang signal?
itu soalan tika paling perlukan jawapan segera dari audiens semasa memandu di kota konkrit itu








antara benda aku paling suka di dunia.
microphone.tapi bukan yang macam ni la.
aku suka nyanyi
biar suara buruk
aku tak kesah




dan tujuan sebenar dan paling benar aku menyertai rombongan tersebut hanyalah untuk bernyanyi..kahkahkah
siap nyanyi kami pulang tu jew...
dan dalam perjalanan pulang ini la..supir bertukar-tukar ya..semua merasa pijak brek, pijak clutch, pasang signal...kecuali tiya..
"saya ndak biasa bah drive kancil, kalau kapal tu biasala.."
demikian la jawab tiya bila diminta untuk memandu.


tiba di kent, kami terus ke medan untuk makan malam selesai sahaja fatya solat.
agak tidak berhenti berjalan ya.


selepas bersiram aktiviti seterusnya kami jalankan.
fatya bagi aku baca novel!! wahhh!
dan saat ni aku masi belum sampai ke muka surat ke2...
yang aku tau latar tempat crita muka surat 1 dia di UM..
hahahha












ditangguhkan

1 comment:

Cik Kira said...

lucu!hahaha ko p kk drive!?hahahahahah