Tuesday, January 4, 2011

xH2O

dimulakan dengan BISMILLAH...:)


hai!pembaca yang budiman...


kali ni akumau cerita pasal tiada air...rentetan kisah semalam.suatu hari di asrama dulu teringat aku baldi yang beratur panjang depan tangki...
mula-mula tiada air di bilik air pergi tangki putih...habis tangki putih pergi tangki merah...habis tangki merah..turun bawah...


anda tahu dulu sekolah aku atas bukit...bukit Mahajalela namanya..agak friendly nama maharajalela kan?


haik? apa pula tiba-tiba over the hill ni?
ah..asal ada hill.




kamu tahu..?aku pernah jugak menuruni bukit itu dengan baldi untuk diisi air...gila-gila tiada air masa tu...!!tiada air tahap istinjak guna batu!!nasip ada bapa kak Wan masa tu mau melawat dengan kereta ala-ala trooper..kami pun ikut la dengan baldi berisi air..tumpah-tumpah la air tu..tak kesah..janji ada air untuk membersihkan diri...terima kasih bapa kak Wan!


tangki bawah adalah pilihan terakhir selepas tangki merah...tangki merah ni duduk bawah tangki utama. tangki utama tinggi yop!! kadang jadi isu jugak student panjat tangki dan conteng tangki...aku tidak la pula merasa panjat tangki..hajat tu memang ada! cerita pasal tangki merah ni...aku pernah masuk tangki ni..hahahahaha lucu bila diingat...dalam tangki tu ada tangga rupanya..oleh kerana paipnya rosak, kami terpaksa panjat dan cedok air tangki tu...perggghh!! seingat aku tengah malam ni kami projek...mm aku lupa siapa yang ada masa tu...kakak? besar? ajie? ildah? sheeda? entah..


tangki putih pula lain ceritanya...putera katak! hahahhaha ada gosip cakap tangki tu tempat pembiakan katak..aku pecaya.sebab ada yang dapat berudu.hmmm kalau aku apa aku kesah..janji dapat berus gigi..hmm harum nafasku ke sekolah..hahahaha




gambar sekadar hiasan




dan suasana baldi bersusun sepanjang bahu jalan sekolah masih segar dalam ingatan aku...panjang yop! barisan tu...kalau masa tu aku ada kemra mesti aku bagi tunjuk sama kamu...cuba kamu pandang atas?ada awan2?naa..nampak kan?baldi biru..merah..hitam...coklat..kuning...hijau..macam-macam ada!!


jadi, pesananku kepada pembaca...janganlah membazir air.









SAVE WATER.SAVE LIFE.SAVE THE WORLD.

No comments: