Tuesday, January 4, 2011

ini aku rasa.kamu mungkin lain..

dimulakan dengan BISMILLAH...:)




aku tiba-tiba mau cakap pasal ni..menjiwangi malam la katakan..


bagai merpati dua sejoli.
bagai belangkas.
bagai pinang dibelah dua.


bagai bulan di pagar bintang.tiada kaitan, ada sikit.


pendapat anda, apa rasanya yang ingin aku storytellingkan? mesti la pasal cintan cintun...
berrrrrr! meremang bulu aku cakap pasal ni..(cheh..kunun jak tu)


aku sangat tertarik dengan quote ini...aku edit sikit.heee


"kita dianugerahkan perasaan cinta kepada adam/hawa...dan itu memang lumrah. tapi itu indahnya Islam, dihiasi syarak membataskan segalanya..."


kalau anda pembaca yang sudah berpunya atau masih dalam proses..teruskan usaha anda...abaikan apa yang bakal aku story ni...sebab ini cuma seinci pendapat dari aku..macam ni..


kajian ada mengatakan...anda tidak normal jika tiada pasangan pada usia remaja..(letak la remaja..)
tapi bagi aku, xda pasangan pun normal hapa? kalau xda feeling dengan berlainan jantina semasa remaja tu yang tidak normal..
jadi aku anggap kajian itu disalahtafsirkan oleh masyarakat.


ada juga yang cakap...cari la pasangan masa sekolah...nanti tiada pengalaman..
tapi bagi aku, kawan-kawan yang ada kekasih di sekeliling kita sudah cukup beri pengalaman dan pengajaran..jadi tidak salah kalau tidak cari pasangan masa sekolah..


masa sekolah best dengan kawan-kawan...boleh huha sana huha sini...buat itu buat ini..tidak perlu laporan harian kepada kekasih..tiada halangan dan batasan.kurang konflik kawan dan kawan dan kekasih dan kawan...


kakak pernah cakap macam ni 'mula kau bercinta, mulalah kau tipu orang sekeliling kau' dan aku menyokong padu hasrat kerajaan ini..hahhaha...tipu ibu bapa..tipu kawan-kawan..ini bagi yang memang jenis ta ya pa wau la..hahaa


siapa kata aku tiada terdetik mahu punya boyfriend seperti yang lain..ya perasaan itu pasti ada..siap main perasan kena suka lagi...hahahaa


tapi awal lagi..baru sem1..target mau berboifriend 2minggu sebelum sem8 tamat..hahahaa..apa pun, lain orang lain cara...dan dari cara-cara orang ini lah aku kombinasikan dan cerakinkan mana-mana yang aku rasa patut...


aku rasa masa sekolah biar dengan kawan-kawan dulu.masa kerja nanti baru la..men bagi-bagi hadiah sama boifriend...sudah ada $$$ kannn...


















selesai sudah aku merepek.

2 comments:

ana said...

ngee..terasa...:)
haha...

ana said...

ui bestnya kak nurul bertunang..haha..terus ak pun berangan la..haha..nda slh bah kan..
hu tertarik menarik!!