Sunday, January 9, 2011

risik merisik

dimulakan dengan BISMILLAH...:)


hai! malam betul sudah ni...aku dan fatia masih betiarap atas pertiduran dan menghadap komputer riba masing-masing..lucu bila aku kenangkan ayat fatia yang berbunyi.."kalau kami online kami diam-diam la tu."
hahhaha betul! aku dan fatia? diam hanya bila solat dan tidur.dan aku baru sedari yang apabila kami dua-dua online suasana kamar diam semacam.








okeh! seperti biasa..FRIDAY IS MY DAY!! aku akan pulang ke home swit home aku..dan minggu ni aku pulang atas sebab kakak aku dirisik...cehhhh...risik tu yopp! kepelikan adat yang mereka bawa terserlah apabila mereka membawa ayam jantan hidup dan sebungkus garam! okay..takper..itu cara mereka.kita? terima saja...




bila aku renung semula...aduuu kakak-kakak aku semua sudah berumahtangga dan dalam proses untuk itu...kami besar sudah! dulu gadu-gadu lagi sesama sendiri..sekarang? begadu dengan anak..haha lucu. 






kali ni kakak aku yang ke-2 pula dirisik...lagi lucu bila aku cakap dia sudah dilangkahbendulkan oleh dua kakak aku...sekarang turn dia...baru minggu lepas kak yuyu bertunang..minggu ni..dia pula dirisik..orang KM tu yop!kuta merudu...


nah! ni na kakak aku yang kana risik...dengan bangganya dia memakai bajuku...aku pun selalu bangga pakai baju dia..heheee



masa mereka membawa garam itu..bapa berbisik.."aih? biloon jomo tu. meli timus subai benoo dutai..sa' nembanan jo diam kerita.."...rupanya itu memang adat!
bagi yang faham tu...faham lah..yang tidak faham..buat-buat faham..aku ngantuk ni mau kasi translet...



dan tahukah anda..pada hari kakak aku dirisik..aku makan 3x!!!!!oh my!!

tadi aku pulang ja dari ruma terus bawa si Bussy keluar pekan.dan pengeluaran kami itu cuma 15minit..tapi banyak cerita yang dikungsi..maka ia mengambil masa yang lamaaaa! sampai bilik..buat kerja la pula.mau d bentang esok..nasip aku dan fatia sudah biasa dengan kerja las minit..aku jak kut..fatia ndak..(biar kau sana!)


hari ni aku puas menyanyi!!uyeahhh!











love the coffee.love the foam

No comments: