Sunday, January 16, 2011

Hari lima = hari jumaat



Dimulakan dengan Bismillah…J

Assalamualaikum…hai!

Dulu  masa aku tadika, ejaa jumaat macam ni tau..JUMA’AT.
Aku pernah cakap kan FRIDAY IS MY DAY??
*yaya, i'm sorry..*

Hari ini hari jumaat, tapi aku post bukan hari Jumaat. Akibat kekangan masa dan aktiviti yang berlambak pada hari ini…aku ndak dapat post hari ini.
Hari ini:
*   Kitorang meeting kumpulan kecil…kumpulan BIG aku nanti..
*   Kitorang cat kelas lama sebelum berpindah ke kelas baru..eheeee
*   Aku pulang rumah. Kawan-kawan, aku belum bersedia bawa kamu balik rumah. Tapi nanti, aku pasti bawa kamu..:)

BIG stands for Bina Insan Guru..kami camping selama 4 ari 3 malam macam masa PLBD(Pendidikan Luar Bilik Darjah) dulu..PLBD camping PALING BEST EVERRRR!!! Sebab aku baru 2x join camping mengamping ni selama aku idup. 1st masa skola dulu.tem form4. 2nd PLBD. Hahaha jadi, PLBD adalah paling siokk!!pergghh! *thumbs up

tuuuuuuuna aku...paling kiri.tudung itam.(dui.memberitahu)


Tadi aku keluar mamam dengan c bussy. Not busy but bussy. Bussy is SUziela. Bibi tomel. Endut. Bon. Lawa dendo dan sebagainya adalah suziela.

Aku makan ABC spesel sebab ada aiskrim. sodap!! Si bibi makan nasi lerr…aku beli kacang di kedai sebelah Ban Soon..untuk dimakan bersama ABC speselku..apa lagi..aku pi ampas-ampas tu kacang dengan payung aku.’bussy, orang tengok kau.’ Kata suziela.aku berhenti mengampas kacang tersebut. Pernah cuba makan aiskrim dengan kacang goreng yang ditumbuk kasar?? Cobalah!!SEDDAAPPP! den koba awal2…

Selsai mamam..kami pulang. Masa pulang tu, aku ketawa sehingga lemah kepala lututku. Bussy buat lucu. Dan cuba teka apa?? Kami pergi tapak Kent lama!! Selalu tengok dari jauh ja bangunan seram berwarna biru yang gah di atas bukit itu..kali ini kami beranikan diri buat pertama kalinya ke sana.
Berikut merupakan kami:

ini si suziela.
belakang tu rumah biru yang seram kala malam.


ni akuh la kali.
blkg tu kawasan sekolahku rumahku
di lereng bukit.
bussy rela baring2

ini boleh dikira sebagai TRIP2...


macam biasa...aku gambar kau..kau gambar aku.


then, kita gambar sama-sama..

nah, macam lagenda budak setan punya set pengambaran kan?
yaya, dslr kau nanti kita bawa pegi sini ok!




Lepas tu, ada meeting dengan team BIG..aku satu team dengan Epoh/jenifer. Little Jenifer. Selesai meeting kami ke bilik muzik. Dan…!! Cuba teka?? *again suru anda teka
Aku pegang SET DRUMM!! Ulalaaaa!! Kalau aku tau men drum..punya best!urghh!! *angan2 jap.
Berikut merupakan kami:

my little epoh.
hahahha

ini my giant tika








Dan. Begitulah aku menjalani hari jumaatku minggu ke2 persekolahan.
Next week lain lagi!!

TIKA IS READY FOR BIG.



Big is Beautiful. 
status FB aku ni jugak.

No comments: