Thursday, February 10, 2011

yahuuuuuu!

BISMILLAH....




hai kamu pembaca setia blog ku yang teda-teda ni...
terima kasih ya sudi juga meluangkan masa walau secubit membaca tulisan aku yang langsung tiada faedah ni..


hari ini hari jumaat...
aku suka hari jumaat...segalanya awal!
lepas tu..asal hari jumaat mesti pulang rumah..!
aku suka balik rumah tiap minggu...


tapi minggu ni aku tidak dapat pulang...
sebab esok kami ada mini marathon...atau bahasa dulu-dulunya...merentas desa.
aku yankin aku ndak lari berabis esok.huh!


baiklah..cukup pasa itu ayuh aku mahu kungsikan kegembiraan aku yang boleh dikira teramat pada hari ini...
syukur Alhamdulillah...usaha dan kerjasama team untuk menang bahas peringkat kawan-kawan dalam kelas..kami menang!yeahhhhh!!


usul kami tadi.."baka lebih mempengaruhi perkembangan kanak-kanak berbanding persekitaran" lebih kurang macam tu lah...sejak mula usul ni dinyatakan..aku memang sokong persekitaran...sebab persekitaranlah buat kanak-kanak berkembang...memang PERSEKITARAN yang akan menang dalam benak fikiranku...


setelah membuat undian, aku berpihak kepada baka..uh! konfem kalahhh!memang akan kalah! sebab tiada hujah yang mantap untuk dibahaskan bagi mempertahankan bahawa baka lebih mempengaruhi perkembangan kanak-kanak!!!KALAH!! MEMANG KALAH!! dan TENTU AKAN KALAH!!


cehhh emosi aku berlebihan pula ni..maka penggulung jak pun aku ni..bukan menteri pertama kedua atau ketiga..hahahahah itu kita panggil OVER..tapi tak pa...aku tak kesah...


detik perbahasan tiba....
Jenet...cakap..waslee bidas
waslee cakap nadzirah bidas
nadzirah cakap suziela bidas
suziela cakap naszrien bidas
naszrien cakap ain bidas
ain cakap
wan gulung 
aku gulung


sungguh perbahasan tu hanya dalam kelas dan disaksikan pensyarah/cikgu...aku cukup gagar..sajuk!


'yang dipertua, saya mohon mencadang'
perkataan last aku sebut.
masa pengadil kira-kira markah, cikgu ulas sikit-sikit pasal persembahan perdebatan itu...


dannnnnn.....


ester selaku tuan yang dipertua memutuskan pemenang..
'dengan ini saya mengumumkan, usul pada hari ini DITERIMA'


dengan serta merta perkataan YESSSS!! keluar di bibirku..soalannya..kenapa aku ndak sebut SYUKUR??(baru sedar..jangan contohi,kalau suda dapat kemenangan tu bersyukur la pada yang ESA..ini tidak..)


tp,uh! bestnya!!! bestkan...kalau kita matik-matik sangka kalah tiba-tiba menang
kan kan kan...??
aku cukup gembira...!
terima kasih jenet.
terima kasih nadzirah.
terima kasih ahui.




















saya suka rasa macam ini.









1 comment:

Kira Kekuri said...

gila banyak tika post..haha,tapi jangan risau,banyak2 pun aku baca semua! =DDD