Friday, February 18, 2011

kotcycleblackout

dengan nama Allah.


Assalamualaikumm...:)
aku ngantuk bah ni...tapi mau-mau jugak tulis benda ni..sebab first time la katakan...hehe
sebelum tu..terima kasih kepada BiBi kerana sudi membermalamkan laptopnya denganku...Thanks Bi!!
mulai sekarang aku xmau lagi panggil suziela bussy.tapi BiBi...heheee dia ndak suru pada mulanya..tapi aku berdegil dan dia akur.stop!

apa ni kecoh-kecoh ndak tidur lagi ni..bisuk mau bangun awal lagi...well, kami sekarang sedang sibuk berKOT. berkot? apo tu jang? KOT ni...akronim bagi Kejohanan Olahraga Tahunan..(macam la kamu ndak tau bah.ish.)
tadi pagi 5.30am bekumpul dah..kami naik bas F..banyak o bas angkut kami 1Kent pi Staduim Penampang...depan stadium tu kakak dan bapa aku bertugas...dan setiap kali ke sana, itu jugak aku cerita dengan kawan2..sana la kakak aku kerja..sana la bapaku kerja...again and again...hahahahhahahhahaa!!

tadi aku pakai baju biru kent. dan aku yakin seratus peratus aku jak perempuan pakai baju tu.okay...apa motiff? aku xsuka pakai baju kuning dan tidak mempunyai baju kining. ajie mesti paham. seronok juga tadi main jual-jual...macam biasa..aku duduk-duduk jak tengok mereka berlarian...isnin nanti baru aku jadi tukang ukur atau tukang pungut lembing..hee aku suka menawarkan diri untuk menjadi pembantu hakim. KOT taun lepas jadi hakim balapan...sekranag aku cuba nasip acara padang pula..heee

dari pagi sampai la ke petang kami seKent di stadium itu...5pm bertolak dari sana..sampailah azan Maghrib berkumandang..barula kami sampai kent..selamat.ALHAMDULILLAH...

mau mandi terus kono..skali bilik air full!! rupanya mereka juga manusia biasa yang mau mandi segera macam aku...jadi aku tukar plan. menunaikan kewajipan aku dan anda juga dahulu..selesai bab itu

apa yang seronoknya...masa makan malam tadi...kami minta izin dan memohon untuk meminjam basikal untuk makan dan menguruskan hal-hal lain.  anda tahu? permohonan yang dibuat diterima!! terima kasih nadzirah dan kak nan!
wahhhh!! berbasikal di pekan tuaran buat pertama kalinya....malam lagi tu..aiyooooo! bahaya kalau ndak pakai baju yang glow in da dark...masa naik basikal tu..kami tidak kesah pun pegi mana-mana..southern yang jauh di sana pun kami boleh pegi..tapi, kesuntukan masa untuk berjalan-jalan dengan basikal orang..

masa siok-siok antam pattaya thai ayam...(cuba sebut laju2 "pattaya thai ayam") apa bunyinya??hahaha
okeh sedang kami siok2 siok makan...tiba2 tap! matik karan...separuh tuaran. apa lagi...trus semua di medan jadi candle light dinner..lawa bah! kami balik iku tiga ikur hero...durang pun naik biskal juga..heee



dan sampai lah saat ini aku sangat ngantuk.penat berteriak. penat berkunyah. penat l*epot sana lepot sini..
* jalan sana jalan sini











adalah lebih baik tidur.