Thursday, February 10, 2011

buatmu ILDAH...

BISMILLAH...:)

entri khas buat sahabat yang nun jauh di seberang..

ILDAH NAHUR. kenapa nama kau pelik? itu orang cakap...aku? aku tau kenapa nama kau ildah.kau ada crita pasal tu..tapi aku lupa2 sudah..

dah, aku rindu kau...rindu sangat!sangat rindu! yang teramat!

dah, aku sayang kau...
aku tau, kau pun sama...



dulu kita kemana sahaja kita sentiasa bersama...
dari kecil sampai besar macam ni...



kita belajar sama-sama
kita jalan sama-sama
kita makan sama-sama
tidur? mungkin tidak..sebab masa sekolah  kita tidak pernah sama bilik..
kita angankan itu ini
kita inginkan itu ini


kau support aku dah..(alamak, air mata aku jatuh)
kau share semua dengan aku...
kau tau semua apa yang aku rasa..
kau tau apa aku suka dan aku macam mana


kau selalu buat aku senyum dan sedar
kau ajar aku tapi aku tidak belajar
kau bagitau aku tapi aku buat-buat tidak tahu
aku tau kau mau yang terbaik untuk aku




masa aku nangsi kau bagi aku tisu
kau bagi aku bahu
kau bagi aku perkataan yang buat aku kuat
kau ikut rasa aku dah
bila aku ketawa kau ikut
kadang kau tidak ikut
sebab kau tau ketawa berlebihan itu bahaya



kita sama-sama dah
kadang kita cakap 'bila lagi mau cuba?'
'bila lagi graf hidup mau berubah?'
kita jalan kaki dari pekan balik rumah dah
hebat kan kita..
ujian talasemia? kita bosan kita buat kan...


kita ikut itu ini
kita cuba itu ini
kita bisnes lagi kan...


kita sikit lagi kena tahan pulis sebab memandu tanpa lesen
tapi kita tetap mau jalan guna ni kancil nenek kau..hahhaha

kakak-kakak aku cakap 'tinguk..mau sama suda rupa kau sama ildah'
kau perasan kah dah?
tu kakak-kakak aku cakap...
kau pun sudah jadi macam adik kakak-kakak aku..anak mama aku..


kau pernah bagi ingat aku...
bertahan dengan apa yang aku pegang..

ko ingat lagi ko tulis ni..?



ini masa dulu dah...
kau lagi matang sekarang...
kadang aku malu dengan kau..
aku pun mau jadi macam kau dah..
tapi entah..kenapa bah aku ni...



aku sayang kau dah...
aku rindu kau..
sekarang kita dua-dua mau jadi sigu
tapi aku di sini kau di sana..
kau jaga diri di sana dah aa..
jan risau..nanti ko balik juga sini..
urang bilang 5taun tu ndak lama..
betul tu.

aku banyak kali ndak terangkat kol kau kan dah...
bukan aku sengaja ndak angkat
tapi terlambat
'oh tidak! ildah kol aku...dah...kol la aku balikk...',bisik atiku sedih!


tengok kita tiga dulu...masi budak!hahha




budak lagi




dan lagi



masing-masing bawa diri masing-masing
masing-masing jaga diri masing-masing



1 comment:

Kira Kekuri said...

owhh sangat mengharu kan membaca post ini T__T wuwuwuwu ~

semoga persahabatan kamu kekal hingga akhir hayat~~ ( ayat ) dan kita juga! =DDD