Thursday, April 21, 2011

PLAY THE GAME

jika anda muda remaja atau pelajar di mana-mana institusi pendidikan di Malaysia atau di luar negara...
pernah dengar perkataan DOTA??
jarang la dengar orang tidak pernah dengar perkataan DOTA (amboi.ayat.)
itu sejanis permainan komputer yang digilaai ramai...entah pula sekarang..
kalau la tidak digemari mana mngkin Dota Tournament diadakan sampai ke peringkat yang lebih tinggi..
hebat sungguh  penangan DOTA...

tolak tepi dota..sebab yang kaum hawa mungkin kurang berminat atau tidak minat langsung dengan objek bernama DOTA itu...
cuba cerita pasai...

PLANT VS ZOMBIE...

hahaaaa ini pasti menarik..! sebab game ini UNISEX...jantan betina boleh main..(amboi.bahasa!)
ingat lagi masa dulu...PLANT VS ZOMBIE jadi fenomena di kelas aku...semua main!! ia seperti H1N1 yang merebak dengan cepat...!!

pernah mainzombie?? meh aku tunjuk macam mana rupa game ini..

inilah game yang aku maksudkan itu...


anda perlu mempertahankan rumah anda dengan menanam tumbuh-tumbuhan di halaman rumah anda



mmm...!! sedapnya!!
ini kek. aku tipu.mungkin tidak sedap.

moral plant VS zombie ini....cintailah bumi kita...kerana dengan tumbuh-tumbuhan inilah Allah beri kita oxygen untuk terus hidup...jangan asyik menggondolkan bukit...menebang pokok itu ini...tapi tanamlah!

hmm! comelnya! kalau kamu jumpa benda macam ni..belikan aku ya!
soal bayaran..we'll talk abaout it later.


tapi itu dulu....sekarang game yang hangat dalam kalangan kami ialah...jengg jengg jenggg...!!

ANGRY BIRD!!

hahaaa! konsep angry bird ni..bukan bird yang marah..orang yang control game itu yang marah..hahaaaa!
inilah game comel yang sering dimainkan oleh kawan-kawan aku di kelas...walaupun ada lecturer di depan mengajar...ampas2 meja juga mereka kerana tidak dapat memusnahkan Green Pig yang dilindungi oleh bongkah2 kayu itu..
angry bird ini pula..kita main lastik2 kayu..jadi kemahiran mengagak jarak dan lonjakan sangat perlu..sebab itu masa tingkatan 5 kah 4? kita pelajar angle of elevation!hahaaa
sebenarnya..aku juga tidak ketinggalan memainkan game ini..siok hapaa...men lestik2..

nah. layan gambar angry bird..

ahaaa! introducing you...Angry Bird! ini salah satu  daripada beberapa jenis burung itu...
jenis burung?*betulkan persepsi anda.


angry-angry dorang pun..masih comel!


ha! inila yang aku cakap tu..kita perlu lastik burung untuk mengenai kayu2 itu agar runtuh dan mampuslah green pig itu semua...


whoaaa! jangan sangka zombie ja ada cake...Angry Bird punn..
HAPPY BIRTHDAY ERIC!! tah siapala eric tu...mesti dia suka main angry bird juga.


mm..sekali lagi..aku teringin pula memiliki patung2 ini


moral game ini; jangan la lastik burung..sebab ada juga burung ni yang hampir pupus..contohnya burung unta..huh? orang lastik burung unta kah..?mm..pikirla sendiri...jangan lastik burung tapi jadikanlah burung itu sebagai peluru lastik..macam angry bird ini..hahaa





apa-apa pun...seronk main game..ya seronok..tapi jangan la lalai..gara-gara game kerja semua terbengkalai...
(cehh, nasihat la kununnya...)
dan, enjoyla kamu main game..sebab ia meransang minda dan please la jangan main game ja sepanjang waktu...ingat..kita mesti makan juga..hueheheeee

4 comments:

다(da)양(yang) said...

ya ampun lagu apa d blog ko ni? haha
tika, serius ni..aku ketawa part entry yg 1 ini..hahahaa..
ada potensi ko tika komersilkan blog ni tau...:)

tikatika said...

lagu ni ba ni dayang..zee avi..you and me tajuknya..aku suka pula ni lagu..hikhik...
hehee terima kasih dayang..sudi baca blog aku yang tidak seberapa ni...

tikatika said...

lagu ni ba ni dayang..zee avi..you and me tajuknya..aku suka pula ni lagu..hikhik...
hehee terima kasih dayang..sudi baca blog aku yang tidak seberapa ni...

tikatika said...

lagu ni ba ni dayang..zee avi..you and me tajuknya..aku suka pula ni lagu..hikhik...
hehee terima kasih dayang..sudi baca blog aku yang tidak seberapa ni...