Thursday, April 21, 2011

cooking is funn!

cuba teka..kalau aku tengok tv..channel apa aku tekan dulu..?? 703!! hahaaaa AFC...sebuah saluran yang Fadthia juga gemari..kami kenal chef2 yang hebat di situ...


entah kenapa setiap rancangan yang ada dalam ni seronok pada pendapat aku...kau pun kan fadthia?
tapi kalau cina, aku xberapa nak tengok..sebab xda subtittle..ada pun tulisan cina..mana aku paham.

apa-apa pun..sebut pasal memasak ni..aku tetap bangga dengan Chef Wan! no.1 di hatiku...
chef Wan..!!
dengan menonton rancangan2 yang ada dalam AFC ni..ada la juga beberapa chef yang buat aku terliur mau makan kalau dorang masak...antaranyaaaaaaaa....


ini racheal ray..aku suka tengok dia masak! lucu!
*ini di NTV7..


ini Jimmy Oliver...paling slumber punya tukang masak!

ini Kelly Kwong...dia punya masakan biasa jak...(cehh macam la perna rasa)

chef bob pun best!! setiap kali dia grill itu ini konfem teliurrr!

na a aa....not my fevret...si Ramsay...paling tidak friendly...

mario batali!! aku jarang nampak dia masak...orang cakap dia hebat
dan!! yang menariknya baru2 ini...dihebahkan tentang..Master Chef  Malaysia!

master chef ni rancangan realiti masak2..
macam hell's kitchen jua
macam the biggest loser jua
macam raja lawak
AF (ewww)



apa yang buat aku bangga?? salah satu syarat kelayakan menyertai MasterChef ini ialah 'BOLEH BERBAHASA MELAYU..' jadi maknanya siaran akan dibuat dalam bahasa Melayu...hemmm tidak sabar rasanya menonton rancangan ini!













everyone can cook!

1 comment:

다(da)양(yang) said...

aku pun!
dui mau2..tp real, aku minat sama c Nigella Lawson..kamu nda minat? dia ibu yg kreatif dan msakkannya simple..