Saturday, October 16, 2010

|*| aku minta puji |*|

dimulakan dengan bismillah....

hahahahhahahah...first of all..aku mau ketawa...hhahahahhah buat blog dan ini lucu.

terkenang kembali saat fatya...rumet kesayanganku membuat blog..aku ketawakan dia...bukan kasi ketawa berabis...ketawa yang mengijik bah..hahhahahah

dan sekarang...aku mahu mentertawakan diwiku bak kata pureedassss...diwiku yang sedang menaip ini...hahahhaha lucu.

mulai hari ni..aku akan mula menggunakan laras bahasa blog....seperti...blogging....entry kali ini....update blog dulu..hahahahhahah...

idea buat blog ini datang bila aku ndak da buat apa2...semua orang online...dan aku??ndak bulih online fesbuk sebab ada la tu....jadi...aku kunu buat la blog yang bertajuk "kurung-kurung" yang bermaksud..."kumpul-kumpul"...

tapi orang bajau selalu guna perkataan ni bila mahu menjemput orang untuk datang ke rumah...contoh ayat "kurung-kurung ti mu' meruma' minggu mbunda"...yang dalam bahasa sabahnya bermaksud..."ramai2 kita di ruma karang minggu depan"..

entah kenapa aku kasi nama gitu...saat ini itu yang terlintas di pikiran...


baiklah.sekian laporan pertama...paling pertama...! paling first buat benda ni!!

kahkahkahkahkah!! (sambil beguling di lantai)

1 comment:

Cik Kira said...

tika!aq mau jadi follower ko..follow aku balik?hahahah