Tuesday, July 12, 2011

mari merungut Malaysia!

assalamualaikum..
well hello there world...

sila rujuk video AnwarHadi

penat ah hidup macam ni..

sila rujuk video matLutfi


sebelum buat kerja yang sangat la melambak itu..
aku mau juga menyatakan perasa apa yang aku rasa sekarang.



banyak kilaja bulum buwat oh.


1. JSU (Jadual Spesifikasi Ujian)

ini kami perlu buat jadual untuk buat soalan ujian untuk budak2 sekolah. cuba ingat rupa buku rujukan kamu dulu2...first atau second atau third muka surat ada jadual2 soalan yang keluar tahun2 lepas kan? ahaaa serupa itulah menatang JSU ini. payah memang la payah..tapi ingat tips Hot fm... BELAJAR? TAK PAYAH!! means, kalau kita belajar mesti kita dapat buat.

2. Forum

Forum ni bukan Bahasa but in English.. sumpah kalau dalam bahasa jak mungkin boleh la copy paste sikit2.."bak kata orang tak kenal maka tak cinta" ni ayat mesti ada sebelum memperkenalkan ahli panel...so, apa la tu in English? don't know don't love? kah pelik?

3. B/ABM (Bahan/Alat Bantu Mengajar)

ini untuk subjek Literasi Bahasa...semua orang yang belajar macam aku akan belajar benda ni..sebab ABM sangat membantu dalam pengajaran yang menarik. barula murid2 semangat!

3. Bahan Pameran

ini kami perlu buat untuk dipersembahkan kepada penyarah2 dari IPIS...ni la nama sekolah Ildah...akhirnya datang juga lecturer Ildah pegi kampus aku...boleh la aku tanya ni..kenal ildah nahur? beliau merupakan rakan karib saya! *BM la katakan...
kami perlu menyediakan gambar2 aktiviti...BBM yang kami buat..dan sebagainya untuk menunjukkan kami pun layak dapat Ijazah. amboi.





sebelum lidah merungkai kata
sebelum kaki mengorak langkah
izinkan aku mengundur diri...


p/s: tu pasal pantun tadi kalah dengan budak Arab. hayat tunghangh langhghang!

2 comments:

Kira Kekuri said...

dui.sungguh banyak :O

Rahayu Takon said...

besa lar sigu kan.. haha