Monday, July 18, 2011

i love P.E but NOT HOCKEY

okay, tajuk entry yang agak berbahasa orang putih tapi hakikatnya aku cakap melayu sabahan jugak.
P.E = Physical Education = Pendidikan Jasmani



mm macam mana mau mula?
ok kita mula dengan set induksi main tanya-tanya dulu lah...

anda pernah main hoki?
pernah pegang kayu hoki?
pegang bolanya?
menjadi penjaga golnya?

eee aku sudah merasa itu semua! dan aku sangat gembira kerana punya pengalaman bermain semua benda yang aku tidak pernah cuba. sebab tu aku suka PJ...sebab PJ aku rasa aku kurus..(u wish).PJ buat aku rasa sihat. PJ buat aku rasa seronok! ini la kita panggil play more learn more...alaa macam milo tu..(mmm sedapnya Milo ice yang kaw kaw..mmm)




tapi aku benci main hoki.
termasuk sem ini, kami sudah 3x belajar main hoki.
yang bikin herannya...sudah belajar hoki...aku masih tidak tahu berapa orang pemain hoki dalam 1 team.
aku tidak tahu asal usul permainan ini.

apa maksudnya?

maksudnya, aku ni tidak tahu bersyukur.tidak tahu menghargai.betulla hoki tu permainan yang aku hanya pandang di hujung mata ja, tapi kalau kita belajar betul2 tidak mustahil kita boleh mahir dan handal dalam permainan ini.

inilah jenama stick kami pakai di sekolah


uh!walau aku paksa diri ini untuk main dengan penuh enjoy..aku masih tidak dapat.
setiap hari selasa aku akan rasa dikejami dengan permainan ini.
oh boy!





P.E is fun
but NOT HOCKEY!


p/s: kepada pembaca yang berstatus pemain hoki, sorry...aku memang ndak suka hoki.

1 comment:

Rahayu Takon said...

alarrrrr.. hockey jak pon bukan main guli.. akuy kn pkar main hockey.. wakaka