Monday, July 4, 2011

dik, jangan besar!

dalam aku kecewa ndak dapat balik rumah ni..
roh mereka di rumah tu benar-benar menghantui aku di sini.
aku rasa muda bila berada di rumah...segala masalah tinggal di sekolah. *macam la bnyk masalah
dan pulang dengan hati yang cukup gumbira..

tapi hari ini TIDAK.

aku teringat akan adik bongsuku yang seekor ini.
Gempal. otak PS. Pemarah. Badminton. Basikal. Cengeng. dan Gempal lagi sekali.
aku kadang terfikir..

kalau la kau besar dik,
kakak ndak dapat lagi peluk kau.
kalau la kau besar dik,
kakak ndak dapat lagi cium kau.
mesti kau malu.
kalau kau besar,
mesti kau ndak macam kau yang kecil









kakak ndak mau kau besar sebab,
nanti kau jadi macam remaja sekarang ni
yang lebih suka pakai baju T-shirt Hitam ada gambar tengkorak
seluar kecil di bawahun
aik moto macam gambar di bawah
bukanla kakak suru kau pakai kemeja dan tali leher all the time.adoi!

kakak nda mau kau besar sebab,
nanti bapa teda kawan lagi mau main poke me back.
nanti bapa teda lagi kawan gaduh.
nanti bapa sunyi


kakak ndak mau kau besar sebab
nanti kau ada girlfriend
kau getek-getek kakak ndak suka!


kakak ndak mau kau besar sebab,
dunia ni banyak cobaan
kau kecik suda sakit.
besar nanti?

kakak ndak mau kau besar sebab,
nanti kau kawin
mama jadi ranking ke-2 lepas bini kau
jangan jadi camtu!

sebab syurga kau di tapak kaki mama,
syurga bini kau di tapak kaki kau.



kakak ndak mau kau besar sebab,
kalau kau besar cuti kakak mesti bosan
kau mesti jalan-jalan dengan kawan kau

percutian di Kudat

percutian ke Pulau Labuan
biarpun masa ni kakak ndak ikhlas bawa kau
percutian di Penampang

kundasang trip *luar negara sangatlah semua tempat melancong tu

cuti kakak ndak pernah bosan sebab kau pun cuti
walaupun kau suda pegi genting highland terlebih dahulu dari kakak *ada kaitan





sekarang kau suda tunjuk kebesaran kau.
cuci kasut kau pandai sudah.
stereka baju kau mesti belajar







kalau boleh dik,
biar kau kecik.

5 comments:

Rahayu Takon said...

sabar syak lar.. manusia tetap membesar.. emm, aku pon sedey, nanti aku tambah besar aku khwin, kesian bapa aku.. huhuhu

Kira Kekuri said...

aku suka tgok pict2 ko semua,trus aku tringat adik aku d rumah..mmg tym kecik2 adik lelaki slalu kena kasi pakai tdung kn? ahaa :D trus nmpak cantik. like like like like~
*xda button 'like' jadi tulis 'like' itu.ehe

ana said...

waaaahhhhhhhhhh terharu! (adik juga).
serius ak teringat zikry.zik lagi dahsyat sebb dia sdh sunat! hari ni dia p camping lagi tu sampai ari ahad..huuuu.

ana said...

ha ayu tu ar mcm2 sdh gambar dia.

aziela said...

Huuuuuuu.......aku ngn ayip pena cuci kain sama2....haha...itu lucuu...dan paling lucu apabila ayip nangis bangun sahur...