Sunday, July 31, 2011

fast and furious

assalamualaikum...
alohaaa! *bayangkan anda di hawaii.

sebelum tu, mari kita sedekahkan al-fatihah buat adik sahabat saya yang telah kembali ke rahmatullah lepas maghrib jumaat lepas..moga dia ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman..
-baca..ada kawan di sebelah..bawa dia baca sekali-

ok, esok puasa!! merujuk kepada tajuk entry aku ni..fast tu puasalah...dan furious tu merujuk kepada cepat2 buka puasa sebab sunat..*merepek.

lama aku hidup di ratauan orang (aku tipu, aku belajar dekat dengan rumah jak)..dan aku macam sudah biasa pula macam ni...bak kata orang *kemelayuan di situ.. alah bisa tegal biasa...dulu puasa di asrama...5 tahun..mcam tuuuuuu la hidup aku...balik puasa dengan keluarga pun seminggu sebelum raya...dan ia berterusan hingga ke hari ini...

ingat pula time skolah dulu...bersiap bukan main awal p dewan makan beratur ambik makanan..dan berbukala kami beramai-ramai dalam dorm..time junior2 buka di dewan lah...suda jadi seniorita memandai la makan di dorm..hahaha....no, dewan memang xdapat tampung muatan...so apa lg...

masa ni juga sibuk2 p terwaih di surau...dan kami memilih tempat yang sangat stategik untuk menyimpan selipar...terawih siap tunggu imam fevret lagi menimamkan solat..ingat lagi nama encik tu...irawan. sedap sungguh suaranya mengimam..!

dan begini la seterusnya....kali ni beli makanan sendiri pula..

jadi, marilah kita menajalankan ibadah puasa dengan penuh rasa gembira!
puasa bukan menahan lapar sahaja...tapi cuba tahan benda2 lain yang menumbang kepada keburukan..contoh: cakap kutur, kutuk orang, perli orang dan sebagainya...

kepada kawan2 yang jauh tapi dekat di hati, selamat berpuasa!! aku rindu buka puasa dengan tray besi sama kamu!

sebijik tray masa skolah dulu
-thanks google-


kepada kawan2 yang dekat lagi sentiasa di hati, selamat berpuasa juga!! jum kita PJ!





p/s: ps = pusat sumber

No comments: