Thursday, June 16, 2011

Husband Laki Patni Suami

assalamualaikum...

hampir 20Tahun aku menghirup oxygen Allah..
pengalaman benyak mengajar aku tentang kehidupan *ayat yang biasa anda dengar*

kali ni aku mau membebel pasal suami la pula..

dear husband,
kamu ni semua macam hero bagi kami yang isteri ini *saya masih single*
kami rasa kuat bila kamu ada di sisi
kamu bagai raja bagi kami
yang perlu kami layan menurut hendak kamu
kamu idola anak-anak *kalau ada anak la*
kamu boleh jadi lebih dari suami
kamu boleh jadi tukang gunting, tukang paip, tukang letrik, tukang kereta, chef, raja lawak dan macam-macam lagi..



sebab tu semua perempuan mau kawin. supaya ada teman yang dekat dengannya. always and forever.
supaya hidup di dunia ni jadi lebih bermakna dan yakin


but husband,
please jangan buat kaum isteri kecwea.
sebab kami yang isteri ini lemah.
memang la ramai perempuan di IPTA/S di negara atau dunia ni..
tapi percayalah..kadang-kadang mereka tewas dengan benda-benda sentimental mcam ni..
sebab itu hakikat. wanita itu lemah dan perlu bimbingan dari kamu kaum adam.
jangan la buat benda-benda yang ndak elok
fikirkan anak isteri di rumah
yang menunggu kepulangan kamu setiap petang dari kerja
mengharap kamu datang dengan senyuman dan sorakan anak-anak(aneh pula bunyi sorakan dalam ayat ni)

hai patni..*suami dalam bahasa hidustan*
kya hwa hai?
ingat atau lupa lafaz ta'liq masa nikah dulu..
tanggungjawab banyak dengan isteri...
so, kenapa buat hal?
ni mesti kes pendek akal ni..
ndak pun godeea-godeea *godaan2*


apa2la suami...
yang penting, isteri bagai kepatahan sayap bila kamu tiada..

3 comments:

Kira Kekuri said...

wahhh ,entah,kalau aku..mcm ndak maw kawin plak.tapi maw jg aku ada anak..maw tgok rpa dia comel ka nda.byahhaahah

tikatika said...

aku tgk kakak2 aku..aku mcm xmau kawin pula...hmm

aziela said...

Ermmmmm...hai sang suami....
mcm ndamau kawin la juga dengar psal kamu org...