Tuesday, December 28, 2010

Tarting the egg.



Dimulakan dengan BISMILLAH…J

Yuhuuuu…~~~
Hari tu kiko sms…
“dimana kau bermastautin minggu ni?”
Aku reply
“hahaha aku di ruma jak kali lepas ni.nokuro?”
Dia reply
“buat tart kita”
“bah! Jum!”
Dan kami pun buat tart…tart apa? Tart telur..hehehe
Sedap! Tapi manis!bikin mampus…XD

ini yang saiz biasa..


ini yang mini...tapi cacat! hahahha


Cerita pasal tart..dulu lepas SPM…kan cuti panjang dan berbulan-bulan…

Mama hantar aku ke kelas bakery…oh?kelas? kita anggap la itu kelas..tapi dia sehari jak…ildah pun ada sama…dan kami berdua merupakan peserta termuda pada waktu itu..yang lain semua sudah punya keluarga..kami diajar buat kek…buat bun yang sedap…buat itu ini..buat tart telur!

Semasa menimba ilmu ini jugaklah timbul idea kami <aku dan ildah> untuk niagakan apa yang kami belajar..

aku dan ildah mengambil keputusan untuk menjadi rakan kongsi perniagaan…kami berniaga tart telur..pasaran di sekolah kami jugak…budak-budak asrama kan suka beli-beli makanan..hahhaha kebetulan pula aku dan ildah punya waris yang masih berada di sana…kerja bertambah mudah.

Aduuu seronoknya ketika itu…lepas dapat untung kami beli barang lagi..lebihnya kami bagi-bagi la…sioknya…!!


uh! rupanya aku ada gambar ni lagi...
ni tart yang duuuuulu kami buat...
tu guna gambar..boleh simpan...ndak basi...hehhe



We’ve made a very nice partnership!

1 comment:

Cik Kira said...

wahhh ajar buat tart!