Tuesday, December 28, 2010

custom.bajaunya...kestum.

Dimulakan dengan BISMILLAH…J

Oh hello readers! <ramai>

mm…ari tuu…18 desember 2010 hari sabtu aku ildah ajie edut dan besar pegi picnic..
uweeeee~~~!! Best kan! Semua perempuan yang kuat. Memandangkan kami semua perempuan jadi kami pun suka ati mau buat apa kami suka..hehe

lokasinya di pantai kuala abai atau kastum. Oh, begini…kami tu pegi kastum..kastum ni di kuala abai..cantik! pantainya sungguh cantik…!! Oleh itu kami tidak serik ke sana…

kami jalan tanpa dirancang. Aku bangun check henfon..ildah mesej…bawa picnic..dan kami ke pecan membeli barang-barang yang patut..
mmm…sedap! Belum bakar suda sedap!

Kami ndak da kereta jadi menumpang ja la…kesian…~~

Aku dengan ildah jalan sama-sama pegi pekan. Aku dan ildah? O yeahh! Selalu sama-sama sebab kami satu kampung. Aku sayang ildah.sempat.
Ajie pun datang..mmm ajie sudah bebas sari cengkaman maut STPM…syabas jie! I can smell your wonderful result!

Lepas tu kami tunggu edut. Edut…wuuu~~ gadis kenit cantik dari Pengkaan. Edut sekarang praktikal dengan SESB..waa kicil-kicil kena suru angkat wayar..hmmm kesian sahabatku yang satu ini.

Dan kami berempat menumpang ke pentai yang dimaksudkan…J KASTUM!
Tiba di sana kami menunggu besar. Besar pun sampai…dan kami meneruskan perjalanan. Mendaki bukit menurununi bukit untuk sampai ke pantai yang kami ingin tuju.

Banyak benda yang lucu. Kunyit hidup la…minyak yang sebotolnya…makanan yang hangusnya…nasi yang tertinggal dalam keretanya..monyet yang melintas jalannya..fire starter taik kudanya..

Hahahhahha lucu!

Apa yang best? Aku ndak pernah solat di tepi pantai…tapi aku nampak. Ildah dan ajie solat di tepi pantai…uh best!! Arah kiblat tidak diketahui..mujur sudah belajar masa sekolah dulu bagaimana hendak menentukan arah kiblat guna bayang matahari…J

Kami pun sembang..makan…snap sana snap sini…panjat sana panjat sini…

hmmm HARI YANG INDAH!

Ni la wajah-wajah kami yang tak ubah seperti kuya…comel kan kami…terbukti! 

dari kiri:
ildah besar edut ajie


mmm...lawa kan kami...?



ini buat2 diri sebagai kuya ni..
ketua dia yang tudung pepel







K
Tu jak
Feel brand new!

2 comments:

Cik Kira said...

hahahahh!!ada pict!mmg aq la ktua kuya.ahahha

Kira Kekuri said...

aduiii! lucunya bahhh! aduiii (kelucuan)