Monday, February 4, 2013

oh Allah, forgive me when i whine

bismillahirahmanirrahim
assalamualaikum! 

hari tu, aku dan fadthia membentang untuk peraturan acara balapan dalam tajuk olahraga.
power point yang kami buat sudah siap seminggu awal. aku boleh lupa tajuk mana satu yang patut aku bentang. aku jadi pelupa recently. atau aku baru sedar yang aku pelupa?

soalan rakan-rakan kepada kami.

1. adakah peserta yang melakukan salah mula di'disqualified'kan atau diberi amaran sahaja?
2. bagaimana peserta yang mempunyai masalah pendengaran atau pekak, buta memulakan larian?
hah, lebih kurang begitu la.

jawapan soalan 2: tiada peserta pekak dalam paralimpik. tapi ada sukan untuk orang pekak 'deaflympic'

aku baca punya baca, then i  noticed. 
betapa aku yang sempurna ini selalu mengeluh.
padahal, mereka yang mempunyai kekurangan fisiologi masih yakin untuk terus maju.

teringat aku satu lagu yang adik aku ajar.
"forgive me when i whine" by Zain Bahika
katanya,

oh Allah 2x
forgive me when i whine
  
i have two legs to walk upon
i have two eyes to see the world
i have two ears to hear the world
and the world is mine.

with legs to take me where i go
with eyes to see the sunset glow
with ears to hear what i'd know
and the world is mine.

i stopped for a moment just look how much i have
everywhere in all our lives, these are HIS signs...



syukur dengan apa kau ada. kan panda?

No comments: