Tuesday, January 29, 2013

mumbling with the month

bismillahirrahmanirahim
these are the month in Islam.
Muharram, Safar, Rabiul Awal, Rabiul Akhir these are the months in Islam
Jumadil Ula, Jumadil Ukhra, Rejab and Syaaban. Ramadhan x3 and Syawal, Dzulka'dah and Dzulhijjah these are the months in Islam
 #months in Islam oleh Yusuf Islam#
 

mau ingat nama bulan-bulan dalam Islam perlu nyanyi kan baru ingat?  kalau januari sampai disember zzzapp! begitu sahaja. suda di simpanan ingatan jangka panjang aku bos. itulah masalahnya, kita dari duuuuuuuuuuuulu diajar guna tarikh tu. letak tarikh Islam pun masa mata pelajaran PAI oleh ustazah Saideh. tarikh lahir kau dalam bulan Islam pun kau tidak tahu. kau tau, kau lahir bulan Disember. rasa kurang kan? 
today is 17 Rabiul Awal 1434H bersamaan 29 Januari 2013.

bercerita tentang hari, minggu, bulan dan tahun..aku rasa laju ja.
aku mula beraktif dalam kegiatan facebook. aku cari gambar dulu-dulu.
aku tafsir gambar tu. eh, kan a picture tells thousand stories? betul!
aku mula cari kawan-kawan lama.
kami lost contact sekian lama. tapi macam baru semalam memori tercipta. 
tup-tup sudah 7 tahun lalu..
6 tahun lalu
8 tahun lalu
woaahh we owe so much to Allah.
dan DIA begitu baik sekali sampai boleh izin kita untuk terus di sini.

aku jamin, tidak semua kawan ingat kita. sebab bila kita keluar dari zaman yang bernama persekolahan, hala tuju pembangunan diri masing-masing berbeza. jangan hairan atau terkejut kalau ada kawan yang tidak ingat langsung muka kita. tapi kita ingat dan kenal mereka on the spot kita nampak dorang. jangan sedih. take it easy.

satu tips yang aku mau kongsi dengan kamu untuk ingat akan kawan-kawan kamu atau untuk tidak lupa kawan kamu.

"simpan barang dorang"

tapi dengan syarat, mestila dorang tau, jangan kau curi bos barang dia sebab mau ingat dia. itu suda salah konsep tu. contoh, kamu bertukar barang dengan dia. aku punya baju kau ambil, kau punya baju aku ambil. kalau tidak pun, cuba kasi jak barang kamu dengan dia. pandai dia la mau simpan ka nda.

benda ini boleh jadi game kalau kamu mau dia seronok. kamu bertukar, then tetapkanlah, nanti kita tengok macam mana keadaan benda ni pada tahun 2020.. atau pun, nanti masa reunion kita bawa benda ni..isn't that fun?

barang Affeira yang masih aku simpan sampai sekarang. aku punya pula dia yang pegang (2006-today)



selamat mencuba!

2 comments:

Kopinai.ping said...

ya, benar. sokong 100% =P

Kira Kekuri said...

paling paling pun, kalau aku orang ambik lukisan aku???