Friday, February 17, 2012

saya suka tudung saya

Assalamualaikum
dengan nama Allah, Tuhanku juga Tuhanmu.

mood menginsafi diri tba-tiba datang.

hijab.
tudung.
jilbab.

benda yang sama.
tapi penerimaan yang berbeza dari semua orang.

macam 'cantik'
orang cakap 'cantik' itu subjektif. (rujuk video Luthfi)
what is beautiful for me
not the same as what beautiful for you
tidak sama.


tudung aku selamatkan aku dalam semua keadaan. 
panas. sejuk. angin. hujan..
masa panas terik kita berabis mau tutup kepala. sebab? panas. nanti otak masak.
masa sejuk kita berabis mau tutup kepala. sebab? sejuk! nanti telinga putus.
masa angin bertiup kita berabis cari benda bikin cover benjolan di sana sini. sebab? angin. nanti orang nampak.
masa huja kita berabis mau tutup ubun-ubun. sebab? hujan. nanti demam.

aku harap,
tudung aku tidak terbakar sebab terik matahari.
tudung aku tidak beku dalam almari.
tudung aku tidak terbang oleh angin.
tudung aku tidak hanyut dibawa hujan.

tudung aku sesuai untuk apa pun.
tiada sebab aku mau kata tidak pada tudung.(copy kata tidak pada rokok)



sayangi tudung anda setiap hari...
vitagen!



tudung saya maruah saya
(^_^)v pis pis kacang pis.

No comments: